Wyróżniamy dwa rodzaje marketingu. Pierwszym rodzajem jest klasyczny marketing, stosowany przez starszych przedsiębiorców. Opiera się on na inwestowaniu w powierzchnie reklamowe, rozdawaniu ulotek, pukaniu do drzwi i prezentowaniu swojej oferty oraz na braniu udziału w różnego rodzaju targach branżowych. Najciekawszym z wymienionych rozwiązań są oczywiście targi branżowe, ponieważ prezentujemy swoją usługę wśród ludzi potencjalnie zainteresowanych naszą branżą.

Jednak branie udziału w targach wiąże się z pewnymi kosztami, ponieważ musimy wynająć odpowiednią zabudowę targową. Drugim sposobem marketingu jest marketing internetowy, czyli marketing przeprowadzany przy pomocy specjalnych, dedykowanych narzędzi takich jak na przykład Facebook Ads. Dzięki tej platformie możemy dotrzeć ze swoimi reklamami do osób, które na przykład przeglądają swoją tablicę na Facebooku. Innym ciekawym rozwiązaniem pozwalającym na tworzenie kampanii reklamowych jest Google Ads i powiązanym z nim Google Analytics, który pozwala na śledzenie statystyk związanych z naszą kampanią reklamową. Marketingu internetowego można się nauczyć dość łatwo, ponieważ w internecie można znaleźć całe mnóstwo kursów dotyczących obsługi wyżej wymienionych programów.

Można również zainwestować w usługi agencji reklamowych, jednak inwestycja ta wiąże się z bardzo wysokimi kosztami. Każda agencja reklamowa bowiem zdaje sobie sprawę z tego jak ważna w procesie budowania marki jest skuteczna reklama. Jedną z agencji oferujących usługi w zakresie marketingu jest agencja BTL. Warto zdać sobie sprawę z tego, jak ważną kwestią w prowadzeniu własnego biznesu jest marketing.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *