Motoryzacja

Jak działają karty paliwowe?

Karty paliwowe FLOTEX POLSKA to najczęściej wybierane rozwiązanie w średnich i małych firmach, które szukają sposobu na łatwe zoptymalizowanie budżetu przeznaczonego na przejazdy dokonywanie w ramach obowiązków służbowych. Łatwość zamawiania kart FLOTEX POLSKA pozwala na szybkie zwiększenie kontroli nad wydatkami oraz maksymalnie uproszczone fakturowanie wszystkich transakcji dokonywanych za ich pośrednictwem. Jak wygląda działanie kart paliwowych w praktyce?

Działanie kart paliwowych


Karta paliwowa oferowana przez FLOTEX POLSKA pozwala na dokonywanie bezgotówkowych transakcji zakupu paliwa na najpopularniejszych stacjach paliwa w Polsce: ORLEN, BP, Bliska orz Shell. Karty działają w systemie pre-paid, dzięki czemu właściciele firm mają z góry możliwość zaplanowania budżetu przeznaczonego na tankowanie, opierając się na danych pozyskiwanych z zestawienia transakcji dokonywanych za pomocą kart paliwowych dostępnych w Panelu Klienta. W zależności od potrzeby firmy karta paliwowa może być:

  • imienna – wystawiana na imię i nazwisko kierowcy – umożliwiająca zatankowanie dowolnego samochodu lub napełnienia zbiornia zewnętrznego;
  • rejestracyjna – umożliwiająca zatankowanie jedynie samochodu ze wskazanym numerem rejestracyjnym;
  • wydana na firmę – umożliwiająca zatankowanie dowolnego samochodu firmowego lub napełnienie zbiornika zewnętrznego.

Karty flotowe poza możliwością bezgotówkowego zakupu paliwa pozwalają również na szybkie regulowanie opłat za przejazd na odcinkach płatnych na autostradach w Polsce, opłat za parkowanie w strefach płatnych w polskich miastach, gromadzenie punktów w programach lojalnościowych VITAY, PAYBACK czy Shell ClubSmart czy opłacanie zakupu paliwa bezpośrednio przy dystrybutorze za pomocą aplikacji mFlota.

Funkcjonalność rozliczeń za transakcje dokonywane kartami paliwowymi


Jednym z największych ułatwień, na jakie pozwalają karty flotowe w firmach jest otrzymywanie jednej faktury zbiorczej w miesiącu zawierającej wykaz wpłat i rozliczeń oraz specyfikację wszystkich transakcji. Na indywidualnym Panelu Klienta generowany jest ponadto numer prefiks na potrzeby płatności metodą split payment, co zdecydowanie ułatwia procedury związane z rozliczaniem kosztów. Faktury generowane są w formie elektronicznej z możliwością szybkiego wyszukiwania za pomocą systemu filtrów. Dokładana analiza specyfikacji wszystkich transakcji służy zaplanowaniu budżetu przeznaczonemu w każdym miesiącu na przejazdy służbowymi samochodami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *